01 oktober 2008

Koncentrationssvårigheter

Idag är jag arg!!! Jag blir så upprörd över att vår välfärd i denna kommun plockas ned bit efter bit. Hur ska människor våga flytta till vår kommun? Nej!!! Men istället för att sitta och rulla tummarna och gnälla, så har jag skickat ett öppet brev till våra politiker genom Nerikes Allehanda. Vet ej om de kommer att publicera det eller ej men hoppas att de gör det. Skulle ha behövt läsa folkhälsa men ilskan gör det lite svårt att koncentrera mig.
Snart ska min man och jag ut och äta mat på Dahlins eller Bodarne kanske. Vi har idag varit tillsammans i 20 år! Det är väl värt att fira! Hurra, Hurra, Hurra, HURRA!!!
Ikväll har jag också ett sammanträde i Kumla. Det är Pingst Ung i T-län (PUT) som träffas. Missade förra mötet, så ikväll ska jag iväg i alla fall. Förra gången det var fyllde min Krister 41 år och att lämna honom på en sådan speciell dag är ej lämpligt. Han skulle kanske ha gråtit sig till sömns då.
Nej, nu måste jag sluta. Jag ska ge min son en flaska med Nan 2 (modersmjölksersättning) innan jag själv ska äta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till era 20 år.Absolut värt att firas! Må gott och låt inte ilskan ta för mycket energi!

Vita Damen sa...

20år är så bra gjort ,GRATTIS till er! Jag tror att det kan bli bra med om flyttning, våra små är så anpassningsbara och tänk att dom kommer ju att anpassa lokaler(nytt och fint) och ute miljöer. jag har svårt att tro att våra små kommer att springa på planen med 5 orna...jag har ialla fall svårt att tro att ledarna gör det.Kommunen minskar ju hela tiden, det skulle finnas flera som ni, tillsammans i 20år och 4barn, då hade skolorna fått varit kvar.hii. Gäst-bloggaren gjorde ett super bra inlägg. väntar med spänning på flera inlägg. /kram på er!