15 oktober 2008

Goddag Yxskaft!

Brukar du ha koll på vad som är dröm och verklighet? I de allra flesta fall, skulle jag tro. Dock kan det hända, även den bästa, att våra nattliga drömmar kan förväxlas med verkligheten ibland. Igår natt hände detta mig, eller rättare sagt min man. Jag frös och han skulle hålla om mig en stund men jag tyckte att han betedde sig lite underligt så jag frågade vad han höll på med och till svar får jag: "jag offererar..." Hade jag helt plötsligt förvandlats till en offert? Inte vet jag. Jag känner igen detta syndrom mycket väl. Det brukar vara stressrelaterat, så han borde nog slå av på takten en aning nu. Under de tidigare åren i vårt äktenskap har jag både fått vara timmerstock och offer för motorsåg och hammare. Tur är väl att han drömmer, för det verkar som om styrkan avtar i sömntillstånd och jag kan lätt övermanövrera honom och fly undan en smärre katastrof. Dessa scenarion, när Krister leker "Goddag Yxskaft" kan faktiskt vara riktigt roliga och bjuda till en hel del skratt också. Men allt skriver jag inte i min blogg, det får istället bli min och Kristers hemlighet.
Ikväll ska jag ut och äta med mina arbetskamrater från Degerfors. Vi ska fira en kollegas födelsedag och en annan kollega slutar hos oss, så henne får vi väl gråta över en stund. I Karlskoga ska festen bli i alla fall. Det ska bli riktigt roligt att få träffa syrrorna igen. Hoppas att stället bjuder på riktigt god mat!

Inga kommentarer: