11 oktober 2008

Det torra ska börja brinna

Ja, då var mormors gardiner färdigsydda och även hämtade. Tyvärr hade jag ingen ork eller lust att ta itu med våra vardagsrumsgardiner. De förblir ofållade ett tag till. Jag har nämligen inte tillräckligt stort förtroende för Kristers färdigheter med en symaskin. Det är bättre att han ägnar sig åt lite manliga saker som att göra färdigt badrummet och pussa på mig. Först ska han laga mat och sedan ta med Adina och hälsa på sin mamma på sjukhuset. Efter detta hoppas jag på en stor fet kyss!!!
Imorgon har vi besök i kyrkan av ett barnbarn till Svenska Pingströrelsens grundare Lewi Petrus. Dan-Jakob Petrus gästar oss tillsammans med Conny Söder. Jag känner på mig att det kommer att bli ett härligt möte där Guds Ande kommer att vara starkt närvarande. Känn dig VARMT VÄLKOMMEN till Pingstkyrkan i Laxå, kl. 10.00 imorgon!
Åh, vad jag behöver ännu ett kraftfullt möte med den Helige Ande. Jag riktigt längtar efter ett vidrörande från Herren. Det har känts ganska torrt i mitt kristna liv ett litet tag. Tråkigt rent ut sagt men jag vet att det beror främst på mig själv. Jag har varit lite dålig att ta den tid jag verkligen behöver med Gud. Konstigt att det som jag längtar mest efter innerst inne får så liten prioritering i verkliga livet?! Varför ska det vara så? Nej, skärp till dig nu, Cathrine! Var vid gott mod och se dig inte tillbaka utan fokusera istället på vad du kan göra idag och imorgon för att närma dig Gud. Han står ju alltid med famnen vidöppen och bara väntar på att få ge oss en kärlekens omfamning!

Inga kommentarer: