07 oktober 2008

Grimaser

God morgon!
Idag försöker jag skriva några rader på morgonen, eller rättare sagt förmiddagen. Sedan ska jag hänga över böckerna ett tag till. Nästa vecka har vi en examinationsuppgift och i början av november ytterligare en, så det är bäst att hänga i. Nästa delkurs blir nog lite lugnare för mig eftersom jag då är med från start. Det är mycket lättare att lägga upp en planering då.

Igår fick Levi hela familjen (utom David eftersom han inte var hemma) att skratta. Han kom på ett nytt sätt att använda sitt ansikte på. Han kan göra grimaser. Jag lägger ut bilden på honom så även ni förstår hur oerhört söt han var med sitt nya ansiktsuttryck. Lägger även ut ett på hans stolta storasyster Adina. Krister är förresten riktigt söt han också eller vad tycker ni...?



Nej, nu måste jag återgå till studierna. Ha en bra dag och glöm inte bort att era synpunkter och idéer om hur vi gör Laxå till en bättre plats att bo på är oerhört viktiga. Använd min gästbok för att göra din röst hörd. Du får vara anonym om du vill. Om det är någon som undrar vilken partifärg jag har så kan jag berätta att jag är medlem i Kristdemokraterna men för tillfället har jag inga politiska uppdrag. Dock brinner jag för glesbygdspolitiken och för människors valfrihet att få utforma sitt liv enligt eget önskemål. Jag anser att Sveriges befolkning klarar av att själva bestämma fördelningen av föräldrapenningen samt att valfrihet för oss människor är en självklarhet pga att vi människor är olika och har olika behov. Jag är helt emot att vi stoppar in individerna i fack där alla ska formas till likasinnade varelser. En annan hjärtesak för mig är företagsklimatet i vår kommun. Det är oerhört viktigt för oss att småföretag etablerar sig i Laxå och att den s.k. "gnosjöandan" blir verklighet. Alla företagare och kommunen bör vara måna om att jobben stannar i Laxå. Kan ett företag inte ta ett jobb av någon anledning finns det kanske något annat Laxåföretag som kan. På så sätt stannar skatteintäkterna kvar i kommunen och näringslivet får en skjuts mot större framgångar. Därför anser jag att det är viktigt att även kommunen anlitar lokala företag i möjligaste mån utan att för den skull gå emot lagen.
Ja, nu vet ni lite mer om mig och en del av mina åsikter. Vi ses imorgon!

Inga kommentarer: