09 oktober 2008

Stor och Levande och Verksam

Ja, då är knätofsarna på plats. Ni kan inte ana vad fin Krister blev. Han ser ut som en äkta dalmas. Tyvärr låter han inte som en, så han får lov att träna på dialekten lite mer. Skämt åsido... för jag hoppas att ni förstod att jag inte bemödat mig med att inhandla knätofsar och en hel folkdräkt till honom. Jag tror inte att det är hans stil riktigt.

I gårdagens Nerikes Allehanda var det ett helt uppslag om en man som heter Anders Nilsson. Om ni inte läst om honom borde ni verkligen göra det. Han berättar om sitt liv, hur han som nyfödd blev lämnad på barnhem och senare hamnade hos ett par i övre medelklassen. Han berättar om hur känslan av utanförskap drev honom in i missbruk av både alkohol och narkotika samt kriminalitet. Han berättar också om hur han blev fri från detta i ett enda nu, efter det att han överlämnat sig själv till Jesus. Det är ett så starkt vittnesbörd om hur Jesus fullkomligt upprättar en människa på alla plan. Han har fått en återupprättad relation med sin dotter bl.a. Artikeln var så gripande, så tårarna trillade nerför mina kinder. Jag har träffat denna man några gånger för flera år sedan, han hade nog bara varit kristen i ett par år då gissar jag. Om ni inte läst denna intervju, uppmuntrar jag dig att göra det. Jesus är verkligen STOR och definitivt LEVANDE! Han är VERKSAM och finns där även för dig. Även om du tycker att ditt liv är ganska okej och du har inte några större problem, så kan livet med Jesus få ditt liv att kännas ännu mer meningsfullt än vad det gör idag. Livet med Jesus är ett härligt äventyr med en trygg kapten som styr skeppet på livets hav. Vågar du testa om tron på Jesus håller även för dig?

Inga kommentarer: