16 oktober 2008

Tröttande akademivärld

Idag har jag varit på Örebro Universitet och förkovrat mig genom att lyssna på föreläsning och diskuterat samt blivit delexaminerad på den första delkursen. Nästa tenta ska vara inlämnad den 3/11, så det är bara att ligga i. Krister har varit hemma från jobbet och skött om sin nyopererade mor.
Nu är min man på hemgrupp hos ett par vänner. I kyrkan har vi försökt att uppmuntra till att träffas i mindre grupper hemma hos varandra för att odla lite vardagsgemenskap. Jättetrevliga och mysiga stunder där vi delar både glädje och sorg med varandra. Förr gick vi båda två men småbarnslivet gör att vi får lov att dela på oss för det mesta och idag var det hans tur. Jag har istället tittat på ett av mina favoritprogram på teven, Sjukhuset som går på 3:an. Jag gillar sjukhusprogram. Kanske har det något med min yrkesroll att göra, vad vet jag???
Ikväll ska jag försöka komma isäng lite tidigare än vanligt. Att vila rumpan på en stol i ett klassrum är mycket tröttande... och hjärnan behöver nog också lite nedvarvning inför ett nytt pass i akedmivärlden imorgon.

Ses imorgon!
Cathrine

Inga kommentarer: