25 oktober 2008

Sköna Helg!

Helg och Krister är ledig från jobbet. Det är ganska skönt, jag får lite avlastning med barnen och kan ägna mig åt en del arbete och annat smått och gott. Adina älskar när Krister leker med henne.
David blev iadg väckt av Adina på ett för honom inte alltför roligt sätt. Hon älskar att springa och fram och tillbaka på övervåningen sprang hon under sprudlande glädjetjut. Stamp, stamp.... uiiii!!! ...... TYST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! skrek David tillbaka. Pappa diplomat stängde köksdörren och förklarade för Adina att hon precis väckt David med sitt springande och skrikande. Men Adina tog ingen större notis av detta utan kom på den geniala lösningen alldeles själv: "Jag kan springa på tå!" Ja, så kan det vara. Det är inte lätt att förena tonåringarnas dygnsrytm med småbarnens, i alla fall inte med vårt hus storlek. Suck!!!
Idag hade jag tänkt plugga hela dagen men så blev det inte. Visserligen har jag gjort annan nytta men nu börjar faktiskt stressen smyga sig på. Dags att göra upp en tidsplan och försöka hålla mig till den i största möjliga mån under den kommande veckan. Då kommer jag nog att ro projektarbetet iland.
Nej, nu ropar Krister om att en bajsblöja behöver avlägsnas från någons rumpa. Antagligen är det inte hans egen för det har han klarat av själv hittils. Jag får lämna er, mina kära bloggare, för lite skitgöra.

Vi ses!
Cathrine

Inga kommentarer: