24 oktober 2008

Hippietanten

Ikväll ska jag på invigning av Hippitantens lokaler på Järnsvägsgatan. Hon har lokalen mellan Na:s kontor och Nerikes glasmästeri. Gå mer än gärna in på hennes hemsidor, http://www.hippietanten.se/ , http://www.rozzoartmusik.dinstudio.com/ , www.myspace.com/carinanyman för att läsa mer om både henne och projektet Hippietanten. Hon har ett enormt hjärta för Laxå Kommuns ungdomar. Invigningen/Öppet hus börjar om sisådär 40 minuter i skrivandets stund, så det är bäst att jag låter fingrarna dansa fort över tangentbordet. På bilden nedanför finns Carina Nyman, alias "Hippietanten".


Idag gick jag hemmifrån vid ca 8.30 imorse för att ta Adina till dagis. Promenaden dit tar ca 30 min. Skönt att börja dagen med en frisk fläkt. Det BLÅSTE ganska mycket men det var varmt. Sedan gick jag till kyrkan på förmiddagskaffe. Trevligt! Efter det var det dags för mat och varför inte ta ytterligare en promenad till Bodarne för att inta kocken Lennarts utsökta fisk med tzatziki? Mmmmm!!! Sedan bar det hemåt igen med hjälp av bensprattel. Det kan verkligen kännas så när man går fort. Det bara sprattlar under en, ungefär som när en katt går fort. När katter har bråttom syns knappt benen på dem, har du tänkt på det någon gång? På vägen hem tog jag vägen förbi svärmor och först vid ca 18.00 landade jag hemma. Vilken promenaddag! Jag ska nog åka bil ner till hippitanten om en stund eller kanske ska jag gå i alla fall. Jag kan ju ta en större bit smörgåstårta då... hihihi.

Inga kommentarer: