22 oktober 2008

Manekäng

Idag ska jag på manekänguppvisning i Casselgården. Jag vet egentligen inte varför, har bara varit där en gång tidigare. Nåja, jag ska gå med syrran och det är väl därför jag vill gå. Det är roligt att få umgås med henne utan baranen någon gång. Vi behöver nog det både hon och jag. En annan anledning att gå dit är ju för de som ska gå manekäng. Det kan faktiskt vara riktigt kul att se vanliga människor, folk som man känner, bära plagg som de inte vanligen brukar.
När jag ibland har ramlat förbi något liknande evenamang på teven har jag förvånat mig över hur fula kläder kan vara. Den ena kreationen avlöser den andra i ett absurdum av konstigheter. Jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja sätta på mig dessa kläder och gå ut på samhället. Folk skulle ju tro att jag var på väg till maskerad, utklädd till en uppsnofsad futuristisk bitch. Det är liksom inte jag riktigt! Nu är väl inte alla designare så extrema. Det finns ju faktiskt en hel del stilrena, snygga kläder med lite tuff approach också. Nu är ju inte jag någon expert på området, som säkert de flesta av er vet. Jag är en av många som anammar det nya modet när det börjar bli dags för nästa att ta vid. Man skulle kunna säga att jag är halvmodern eller halvomodern. Jag föredrar dock halvmodern, låter positivare, eller hur? Kvällens kläder faller mig nog i smaken skulle jag tro. Vad jag vet så har Mathildas i alla fall haft kläder som passat mig, i alla fall de på reastången. Haha...!

Vi kanske ses på Casselgården...
Cathrine

Inga kommentarer: