06 oktober 2008

Ögonen blöder

Idag har jag prioriterat mina studier. Jag har läst och läst och läst tills ögonen nästan blödde. Levi har legat på en filt och lekt, jollarat och varit glad när han varit vaken och Adina har varit på dagis på förmiddagen och sovit en stund senare på eftermiddagen. Dess emellan har hon lekt både själv och med mig. Jag har åkt tåg med henne, hennes docka och en massa nallar. Vi skulle någonstans men jag vet inte vart. Någonstans hamnade vi i alla fall. Matsäck hade vi med oss i form av några metallföremål, som hon kanske tänkte koka soppa på?! När Krister kom hem tog vi en promenad till biblioteket och affären. Jag hade en bok att hämta på bibblan och en gammal skuld att betala där, som jag helt hade glömt bort. Pinsamt!!! Nåväl, nu är jag i alla fall löst från den skulden. Tänk om det vore så lätt att bli av med de resterande skulderna på exempelvis huset. Vad skönt det vore! Tänk er att vara helt skuldfria... det är en ganska skön tanke.
Nu ska jag sätta mig framför teven och äta lite med familjen.

Ha det så bra!
Cathrine

Inga kommentarer: