04 oktober 2008

Kanelbullar och gräddtårta

Kanelbullens dag idag och gräddtårtans dag imorgon. Var det så? Jag har nämligen inte så stor koll på dessa speciella dagar. De enda högtidsdagar jag håller ordning på förutom familjens födelsedagar och årets olika högtider är det nog Alla hjärtans dag, men den är ju först i februari. Det verkar som om allting ska ha sin speciella dag, så varför inte inrätta politikernas dag? Visst ja.... glömde det... de har ju redan lagt beslag på en 1:a Maj. Eller varför inte bloggarnas dag?! En dag då alla som bloggare fick lysa med sin existens lite extra. Det vore något va´? Idag firade jag i alla fall kanelbullens dag på Pingstkyrkans loppis. Jag får väl hålla med min kompis, som jag var där med, det är bättre att fira kanelbullens dag med en bulle än att fira gräddtårtans dag med en tårtbit. Detta beror väl i och för sig på hur stor bullen och tårtbiten är i förhållande till varandra. Båda vill ju i alla fall fastna i fettväven om man inte hinner jaga iväg dem med en promenad.

Nå, har ni några vilda idéer för vår kommun. Det vore verkligen kul om någon hade något lite att komma med i alla fall. Jag kan inte för mitt liv tänka mig att alla ni som läser min blogg är helt fantasilösa. Jag tror nog att ni bara är lite blygsamma av er. Hur som helst tror jag att den negativa befolkningstrenden inte kommer att hävas politiskt i första hand utan det kommer att ske med ideella krafter. Dock är de ideella krafterna till en del beroende av för dem positiva politiska beslutt, både på kommunal, landstings- och riksdagsnivå.

Använd min gästbok för att ge förslag på åtgärder eller om ni har andra åsikter. Ni behöver inte tycka lika som mig för att skriva. Om ni är blygsamma av er, skriv anonymt.

Cathrine

Inga kommentarer: