20 oktober 2008

Hohoo... någon vaken?

Hej på er!
Nattugglan har satt sig vid datorn. Bloggskrivandet kom igång lite sent idag beroende på mitt projektarbete i skolan. Min hjärna lyckades till slut prestera några rader om lokalt folkhälsoarbete efter att jag tagit en rask promenad. Det är helt otroligt vad man utsätter sig för... Detta projektarbete är ju en mindre uppsatsskrivning. Upplagd efter en viss mall med referenser enligt Vancouver- eller Harwardsystemet. Allt skall knytas till litteraturen och då gäller det att veta var man hade läst det där "braiga" som man vill ha med. Det går tyvärr inte att fuska i denna branch. Ja, det är väl tur det... Det är viktigt att våra utbildningar inom detta område är evidensbaserade, som det så vackert heter. Sedan ska det skrivas på en korrekt svenska och grammatiskt felfritt. Tur att jag har vana att skriva i alla fall. Dock använder jag inte alla gånger korrekt svenska och grammatiken slarvar jag med emellanåt.

Nu har i alla fall studieenergin tagit slut för idag. Så det enda jag kan göra är att fylla på med ny genom en god natts sömn. Tyvärr kan jag inte lägga mig ännu. Jag inväntar min dotter Andréa. Hon åkte iväg för en stund sedan för att titta på sin pojkväns fotbollsträning. Jag har nämligen lite svårt att lägga mig innan alla mina små är hemma och i tryggt förvar. Dessutom slår det mig att Levi nog vill ha en liten flaska tillägg snart. Det brukar vara klokt att investera lite tid på att ge honom innan jag somnar för natten. Ibland har han faktiskt sovit ända till Krister ska upp på morgonen. Det är ju skönt för honom att slippa gå upp mitt i natten. Visserligen har han redan lagt sig för länge sedan, så det är inte jättesynd om honom om Levi råkar vakna lite tidigare. Jag själv ska strax ta mina antibenkrypartabletter. Snyggt medicinskt namn jag hittat på va'? Ca en timme efter detta intag sover jag tämligen gott och ganska tungt.

Nu kom Andréa hem så adjökens. Nu går jag och knyter mig.
Ses imorgon!
Cathrine

Inga kommentarer: