10 oktober 2008

Apostlahästarna

God kväll bloggisar!
Sent omsider är jag kommen till datorn och tangentbordet. Hektisk dag med fika i kyrkan, mat på Bodarne och fika igen på Karlskoga lasarett. Ja, kan du tänka dig, det var riktigt arbetssamt att behöva äta på detta sätt hela dagen. Så till råga på allt hade jag ingen bil, varken på förmiddagen eller eftermiddagen . Men som tur var har jag ett par alldeles förträffliga apostlahästar att använda och för att göra av med lite extra kakor och andra godsaker passade jag på att skjuta en dubbelsulky framför mig med värdefullt och tungt innehåll. Balansen mellan energin in och ut kanske hamnade på +-0. Jag har i alla fall bestämt mig för att tro det. Nu får ni ju inte tro att jag använde de förträffliga apostlahästarna ända Karlskoga. Jo i och för sig kom de allt till användning från parkeringen till avdelningen samt till trycket på gaspedalen och bromsen emellanåt. Kopplingen blev utan tryck eftersom fartvidundret är en automatväxlad SAAB. Visste ni förresten att SAAB är den bästa bilen som någonsin funnits? Vi hade en annan SAAB tidigare, en 900, och den var så eftertraktad att vi blev bestulna på den två gånger. Vår nuvarande bil har ett ytterst bra larm så att vi ska slippa att åka land och rike runt för att hämta vår lilla dyrgrip efter att någon förlustat sig med en lyxtur med den.
Nu ska jag använda de förträffliga apostlahästarna igen och trampa symaskin. Min mormor ska hämta sina gardiner imorgon och jag har inte sytt dem ännu. Tur att jag får en spark i baken emellanåt så att det blir fart på mitt gamla dökött. Vem vet, jag kanske får sån fart att mina gardiner till vardagsrummet också får sig en omgång av fållning. Krister kan ju stryka dem och hänga upp dem sedan . Han gjorde ett jättebra jobb med köksgardinerna, så det borde nog kunna gå bra även denna gång.

Ha en trevlig afton och sköt om era apostlahästar!
Cathrine

Inga kommentarer: