14 oktober 2008

Gå mot målet

Har du några drömmar? Hur ser du på framtiden? Vad gör du om 25 år? I vilken situation befinner du dig om 10 år? Hur skulle du vilja att livet såg ut i framtiden? Finns det några mål som du har satt upp?
Elinor Smith lär ha sagt: "Det var länge sedan jag upptäckte att människor som uppnått något sällan bara suttit och låtit saker hända. Istället såg de till att de blev gjorda."
Många människor har drömmar och önskningar om hur deras liv ska vara? Jag har träffat på en hel del som inte nått sina drömmar ännu. En del av dessa arbetar på i en riktning som för dem närmare målet medan andra bara accepterar läget och väntar på att drömmen ska komma till dem. Dock är det få som bara får sin dröm serverad på silverfat. Att göra som Elisabet säger innebär att ha sitt mål i sikte och sin dröm i fokus och gå mot dessa. Även om du kanske aldrig når ända fram har du i alla fall försökt och detta gör att bitterheten håller sig på avstånd när du blir gammal.
Som kristen har jag ett mål med mitt liv här på jorden. Jag har drömmar om vad jag vill göra och vad jag vill uträtta. Detta vill jag arbeta för. Jag vill gå mot detta mål men jag har också ett slutmål med mitt liv och det är att få vara tillsammans med Jesus och mina nära och kära i all evighet. Det står i Bibeln om en underbar plats, där sorg och ledsna tårar inte längre finns. I Himlen råder fullständig harmoni, en fridfull plats utan någon slags ondska, ingen avundsjuka, inget förtal, inget dåligt självförtroende. Det är en plats där du fritt och ostört kan andas in Guds kärlek och frid.

Inga kommentarer: