30 oktober 2008

Trygg visshet

"HERREN är min herde, mig skall intet fattas.
Han låter mig vila på gröna ängar,
han för mig till vatten där jag finner ro.
Han vederkvicker min själ,
han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull.
Om jag än vandrar i dödsskuggans dal,
fruktar jag intet ont, ty du är med mig.
Din käpp och stav de tröstar mig.

Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn.
Du smörjer mitt huvud med olja
och låter min bägare flöda över.
Idel godhet och nåd skall följa mig
i alla mina livsdagar,
och jag skall bo i HERRENS hus
evinnerligen."

Ett kapitel i Bibeln (Psalm 23) som beskriver vem Jesus är för mig. Det är så tryggt att veta att han alltid finns hos mig, i både goda och onda dagar. Jesus bär mig i de svåra stunderna och vandrar med mig när jag är glad. Han lämnar mig aldrig. Allt har jag när jag har honom, trygghet, ro, harmoni, kärlek, frid... ja, listan kan göras hur lång som helst. Tack Jesus för att jag får vara din!

God natt!
Cathrine

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej! Tänk idag har jag arbetat och någon på jobbet sa att du hade en blogg. Jag sökte och hittade dig här..=) Ja att blogga ger mig också andrum. Tänk att Du har 2 små- hade liksom missat den lille...=) Ja nu är det kudden här- har preics skjutsat en son till stan- tänk de orkar hålla igång när man själv nästan sagt god natt! / kram åsa