25 september 2008

Universitet med minnen

God eftermiddag alla bloggvänner!
Har idag varit inne på universitetet och förkovrat mig. Stupade i säng när jag kom hem - helt slut! Hann bara äta lite mat som Krister lagat till. Så nu känner jag mig mycket piggare. Det har i alla fall varit en intressant dag med nya människor att lära känna. De flesta i klassen var lärare till yrket. Jag var ensam sjuksköterska. Januari 2005 lämnade jag universitetet då jag tog examen och var en alldeles nybakad sjuksköterska. Det kändes oerhört bekant att gå omkring där på campusområdet. Biblioteket var sig likt och Restaurang Kraka hade fortfarande god mat. En mycket rolig sak hände där inne idag. Jag träffade en gammal vän som jag inte sett på några år. Hon heter Nabila och kommer från Pakistan. Vi lärde känna varandra när hon kom till Sverige. Hon och hennes man med två barn kom ofta till vår församling. De blev snart mycket goda vänner och vi blev hembjudna till dem några gånger. Ni anar inte vilken fantastisk god mat hon kunde laga. Mums!!! Men det roligaste av allt var allt skrattande vi hade tillsammans. Vi kommer från två helt olika kulturer och vi har växt upp en förskräckligt massa mil från varandra och trots detta hade vi nästan exakt samma humor. Skämtade man fattade de det direkt. Det kan ju vara svårt att få gammelsvenskar att fatta skämt ibland. Vi bestämde att vi måste träffas igen. Snart!
Snart ska vi ta en liten promenad, min man och jag, med småttingarna. Vi behöver handla lite mat och Panodil. Imorgon är det dags för skolan igen och efter det åker jag till Småland över helgen med en kompis och hälsar på en annan kompis och troligen lär jag känna fler kompisar där... hahaha!!! Det kan hända att jag under denna tid (fre och lör) har en gästbloggare på min sida. Han har fått fria händer att skriva vad han vill. Hur jag nu vågade ge honom den friheten? Jag kanske får ångra det ett bra tag fram över... vem vet? Så håll utkik i bloggen men var beredd på allt!

Inga kommentarer: