01 september 2008

40+1 år


Jaha, då sitter jag framför datorn igen. Idag, förstår ni, är det en stor dag i familjen Nordlunds liv. Familjefadern har födelsedag. Förra året hade vi ett stort kalas eftersom han då behagade att fylla jämna 40 år. Så i år borde det väl vara ett ännu större kalas, då han klarat av att lägga ytterligare ett år bakom sig. Åtminstone grunkade han lite om det men jag håller på att vi firar nog lite i det tysta med närmaste familjen. Det blir mycket enklare för mig. Jag behöver ju inte stå och baka en massa tårtbottnar, vispa grädde och garnera dessa konstverk till kakor. För att inte tala om alla småkakor; drömmar, sirapssnitt, mockarutor och andra små goda (och numera mer eller mindre förbjudna) godsaker. Eftersom kalaset blir av mindre storlek har jag faktiskt råd att köpa både tårta och kaffebröd istället och jag slipper stå och bli svettig av att försöka hålla mig från att provsmaka allt. Jippi! Men vad ska man köpa till honom? Jag har faktiskt inte köpt något ännu... och jag brukar muttra över honom att han är dålig på att vara ute i god tid när jag fyller år... jag är inte ett strå bättre än honom. Han behöver kanske en ny skjorta, strumpor eller varför inte ett litet påminnelsealarm, förprogrammerat med min födelsedag och vår bröllopsdag. Då kanske även jag kan få låna det om jag skulle behöva det någon gång...

Inga kommentarer: