27 september 2008

Gäst(gäsp)bloggare

Jaha, få se nu om det här blir rätt...klicka lite här och lite där...nytt inlägg.
Då var det Eugen-gästbloggares tur att skriva några rader. Det där nattdjuret som det skrivits ett och annat om. En del nattdjur ser man bara i dött tillstånd liggandes efter våra landsvägar som tur är hör jag inte till dem, dessutom är jag synlig på dagtid också i mer eller mindre vaket tillstånd.
Hustrun ( Cathrine) och undertecknad går lite skift vad gäller de små och mitt skift innebär utfodring nattetid. Detta på grund av hustruns självhoppande ben.
Hon måste nämligen droga ner sig varje kväll för att somna och skulle hon råka vakna under natten så är det kört med sömnen. Då har jag en självhoppande hustru brevid mig i sängen,
inte bra för enderas sömn.

Idag skulle det fogas badrumsgolv. Hur går det till med en nollåring och en tvååring och hustrun på Ullared. Bara den tanken ( hustru på Ullared) kan ju vara nog så krävande.

Jo, man laddar flaskorna med mat, trycker i dem det och hoppas de somnar.
Sedan är det bara att köra...

Nej då, the magic word is: FARMOR tillika min mor. Hon har lovordats tidigare
men jag säger det igen; hon är räddningen många ggr.

Badrummet förresten, vilket projekt, långtidsprojekt....suck.
Nu snackar vi " Guinessrekord"-långtidsprojekt, det är så långt att det varit pinsamt i flera generationer. Vi har väl inte använt det badrummet i nå´n större utsträckning sedan vi flyttade hit för.....åtta (!) år sedan.
Sedan har jag ett handikapp, tror att man kan göra allt själv...suck.
Men kombinationen av att ha två små barn samtidigt som man driver ett litet företag och hustrun pluggar och försöker komma igång med ett företag hon också är väl inte så lyckad.
Tiden räcker inte till till en massa " Timell-ande".

Nej, nu är det dags att få nå´t i magen.

Ha´de´ gott i cyberrymden.

Mvh
Krister E Nordlund

1 kommentar:

Vita hjärtan sa...

Mycket trevligt med en gästbloggare! Hoppas det gick bra med fogningen. Och att frun inte handlade upp hela månadskassan ;-) det är lätt hänt i Ullared......

Kram Annemari