02 september 2008

Teatertokig bokmal

Ja, då var Krister 41 år. Han fick en trisslott (utan vinst) av mig och pengar till kläder. Han behöver nog en ny skjorta och ett par nya jeans att slita på i jobbet. För några månader sedan startade jag ett eget företag, som heter "Din Syster". Snyggt namn va´? Jag hade bl.a. tänkt att hjälpa människor att gå ned i vikt, så igår anmälde jag mig till en kurs för att bli certifierad i en speciell metod för viktminskning, där det finns vetenskapliga belägg för ett hållbart resultat. Jag åker till Eskilstuna, där kursen skall vara, redan på måndag. Det ska verkligen bli spännande och väldigt intressant. Kursböcker har jag redan inhandlat men inte läst ut. Ännu kvarstår några sidor, så jag vet vad jag ska pyssla med på min fritid farm till kursstart. Jag får lov att studera böckerna under veckan för i helgen kommer jag inte att hinna. Vi har nämligen 70-årsjubileum i Pingstkyrkan och har inbjudit allmänheten att komma och fira vår stora dag med oss. Det blir en hel del sång och musik för alla åldrar, barnaktiviteter, våfflor, korv och gemenskap. Bl.a. kommer en gammal ekumenisk ungdomskör att återuppstå, Futurum. Vi är flera från de olika församlingarna i Laxå som var med i kören och en del av medlemmarna har tyvärr flyttat till andra orter men kommer hem för att vara med på denna reunion. Det är riktigt skoj! Sedan ska det bli familjeföreställning med "Inge Smart och hans vänner", där jag själv är delaktig tillsammans med ett gäng kvinnor på 40+. Vi bara älskar att spela teater och dramatisera på scen för både barn och vuxna. Det brukar vara uppskattade föreställningar. Ni som bor i Laxå med omnejd kommer troligen att få en inbjudan till denna fest hem i brevlådan. Vi ska göra vårt bästa som församling att dela ut den i allas brevlådor. Det är möjligt att vi inte komer att hinna med att besöka alla lådor, så du som läser detta känn dig varmt välkommen även om just din brevlåda inte får en inbjudan. Ni kan gärna gå in och läsa på vår hemsida www.laxa.pingst.se om denna fest, som för övrigt har fått namnet "Korsdraget". Länken till Pingstkyrkan i Laxå finns även bland mina länkar till höger.
Nej, jag måste nog sluta skriva nu. Återkommer kanske senare, om inte annat så ses vi imorgon. Ha en underbar dag!

2 kommentarer:

Vita Damen sa...

Hej, välkommen till bloggvärlden! ja, det är nog vår tids enda komunikation...för man hinner ju inte ens fika med sina vänner...uselt igentligen. Men ack så roligt att läsa om eran bravader! spännande med kursen och 70-års jubileum men sover du aldrig? I dag började vi på kotten, så kul, v gillar det skarpt. Men gud vad söt eran A är, så gullig, så lik er när ni var små. Väntar med spänning på att höra hur kursen har varit./j

Syster Cathrine sa...

Vad kul att ni fick Kotten. Det visste jag faktiskt inget om. Det är en helt underbar avdelning. Personalen är kanon.
En hemlighet... jag ska lägga mig alldeles strax och sova:)