05 september 2008

papperssnurr


Papper, tillstånd, blanketter, siffror, moms, överkott, intäkter, kostnader, beräkenskapsår mm. Orden fullkomligt snurrar i huvudet på mig! Att det ska behövas så mycket byråkrati i vårt land. Staten vill t.o.m. veta i förväg hur mycket vinst mitt nystartade företag beräknas att ha under det kommande året. Hur ska jag kunna veta detta? Jag tror att jag ska uppsöka en vän till mig som kanske kan räta ut lite frågetecken åt mig. Mitt företag heter förresten "Din Syster". Bra namn va´? Konstigt att ingen annan hade tagit det. Eget domännamn fick jag också, http://www.dinsyster.se/ . Just nu håller jag på att lägga upp den sidan. Det har tagit lite tid. Jag vill ju att den ska se snygg och representabel ut. Sen måste jag skissa på en bra annons också. Det är roligare än byråkratin. På måndag åker jag till Eskilstuna på kurs för att få den certifiering jag behöver för att kunna börja ta emot klienter. Jag har skissat på en logga i alla fall men är inte riktigt nöjd med den än (se bild). Nog om detta.
Ikväll ska min svärmor vara barnvakt och Krister och jag ska på middag tillsammans med den gamla ekumeniska ungdomskören Futurum, som ska sjunga utanför Pingstkyrkan imorgon kl. 19.00. Välkomna dit!!! Jag antar att vi kommer att öva länge ikväll.
Nu tror jag Krister kommer hem snart! Ska äta lite med honom. Jag är faktiskt hungrig och kan inte vänta ända tills ikväll. Så jag tar LITE!
Vi ses här eller där (Pingstkyrkan imorgon, program mellan kl.10.00-22.00!)
Cathrine

Inga kommentarer: