28 september 2008

Kärringrally i Småland

Ja, då var jag hemma i Laxå igen efter en resa till Smålands skogar. Helgen har varit bra (trots Ullared). Jag har åkt motorcykel, alltså kört motorcykel... men säg inget till polisen att jag saknar körkort!!! Någon har försett mig med hemligt magiskt material hur jag kan få pengar att förflytta sig, hur man läser tankar och trixar med både kortlek och mynt. Dessutom har jag fått en hel del hacker-tips! Så nu ligger jag i hårdträning... hahaha! Sen har Cathrine (jag omnämner mig i tredje person, för detta känns inte som mig) åkt kärringrally till Ullared. Hur hon över huvud taget överlevde denna dag är ofattbart och att hon dessutom kom ut med en hel del kläder och lite annat smått och gott är ännu mer otroligt! Tänk er att komma dit kl. 10.15. Tid för synundersökning på Glasögonhuset kl. 10.40. Så mycket folk samtidigt inne hos en optiker har aldrig Cathrine skådat. Optikern konstaterade att synen blivit sämre, så det var bara att börja prova ut bågar. Puh!!! Vilka passar hon i? Vilka ser hon ut som en skolfröken i? Vilken båge ska hon ta? Som tur var fanns det smakråd av både vänner och expertis och nöjd fick hon sina glasögon en timme senare. Lunch intogs på en asiatisk restaurang och Cathrine valde tre-små-rätter, då hon var sugen på lite av varje och då speciellt den sötsura såsen. Hungern började stiga medan hon och hennes vänner satt och väntade på maten... mmm, vad gott det skulle bli! Så kom äntligen maten, PÅ ETT ROSTFRITT FAT UTAN SÖTSUR SÅS! Hon kände hur hon förflyttades till fängelsets matsal, där de av någon anledning använder sig av material som är lite mer svårförstört. Den sötsura såsen var utbytt med jordnötssås. Det är ju visserligen inget fel på jordnötssås men det passar inte till friterade räkor! Men för att snabbt få i sig lite energi till shoppingrundan gjorde inte Cathrine några anspråk på att få såsen utbytt. Sedan var det dags... hon andades in och ut i lugn takt medan de närmade sig den enorma kö som slingrade sig som en orm mellan husen. Kissenödig letade hon på en toalett medan en av hennes följeslagare tog plats sist i den ringlande ormen. Väl inne i affären insåg Cathrine, om hon inte gjort det förr, att åka till Ullared en lördag och dessutom en lönehelg är mer än dumdristigt. DET ÄR HELIDIOTISKT!!! Det måste bara vara tokar som utsätter sig för detta frivilligt och hon insåg att hon själv hörde till det gänget. Nåja, efter lite tränganden och knuffanden och hänsynstaganden hamnade det ena plagget efter det andra i vagnen och notan landade på ca 1500:-. Cathrine hade klarat en hel eftermiddag på Ullared utan att förvandlas till ett levande monster eller en sur kärring. Hon var faktiskt riktig nöjd och satte sig i bilen och njöt av hemfärden. Gästbloggaren fick också en liten present som hon köpte på Ullared... två par kalsonger!!!

Inga kommentarer: