24 september 2008

Inredningskatastrof

Tisdag och nästan vaken. Är så trött idag! Adina är snorig och hostig och får vara hemma från dagis. Jag lade mig på soffan en stund medan hon lekte. Det tog inte många sekunder innan jag slumrade till. Har egentligen en hel del att göra idag. Jag måste plugga, skulle behöva sätta upp gardiner i köket och i vardagsrummet men jag väntar med det en liten stund till. Anledningen att jag behöver sätta upp nya gardiner är att just nu hänger det inga alls där. Min underbara svärmor hade nämligen ingenting att göra igår och propsade på att komma hit och putsa alla fönster i vardagsrummet och i köket. Hon är ju helt underbar! Jag hade nog inte fått det gjort annars. Gardinerna i vardagsrummet behöver klippas och fållas men gardinerna i köket behöver endast strykas. Det tar ju inte så lång stund egentligen... men vad jag tycker sånt är tråkigt! Konstig kvinna jag är va´? Ja, sån är jag. Visst tycker jag om att ha fint omkring mig men antagligen stör omgivningen mig inte tillräckligt mycket för att jag ska göra något åt det. Jag har aldrig riktigt kunnat få till en trivsam inredning. Det ligger helt enkelt inte för mig. Däremot vill jag ha ordning i mina skåp, där var sak ska ha sin givna plats. Om jag har ordning där stör det mig inte att jag har lite stökigt omkring mig, för jag vet att det går snabbt att få undan sakerna då. Däremot om jag hade råd skulle jag anlita en inredningsdesigner att piffa upp mitt hem. Vår pastorsfru är mycket bra på sånt. Deras hem är verkligen jättefint! En blandning av hennes stil och Vita damens (se blogglistan) skulle nog passa mig. Eller kanske jag skulle inreda varje enskilt rum som olika delar av världen; ett mellanösternrum, ett indiskt, ett gammalt hederligt svenskt osv. Det kanske inte vore så tokigt. Ja, du ser att idéer finns det men handlingskraften och förmågan att få harmoni i detta sedan har jag inte hittat ännu. Intresset är nog helt enkelt inte tillräckligt stort.
Nej, nu ska jag ägna en stund till mina studier. Det tycker jag är roligt och inspirerande. Om jag slapp att ta studielån skulle jag kunna plugga hur mycket som helst. Tänk vilken dröm!

Inga kommentarer: