05 september 2008

Körsång

Ojojoj... körövning med "Futurum". Vad roligt! För en ca 20 år sedan tyckte jag inte att det var roligt. Hade på den tiden väldigt dåligt självförtroende och för varje ton jag sjöng fel trodde jag att det var färre och färre av körmedlemmarna som ville ha mig med i kören. Jag tystnade mer och mer och vågade aldrig ta i och när jag sjöng fanns det inte tillräckligt mycket kraft i lungorna, vilket resulterade i att tonerna blev ännu sämre. Idag sjunger jag, visserligen hellre än bra men jag lämnar i alla fall inte estraden gråtande längre. Nu vill jag passa på att i klartext säga att de andra körmedlemmarna inte på något som helst sätt har något med detta att göra. Allt detta jag kände fanns endast hos mig, orsakade av mina hjärnspöken. Har du eller har du haft några hjärnspöken som har begränsat dig vid olika tillfällen? Om så är fallet... ett tips ifrån mig: "Tänk realistiskt på situationen och se på den utifrån, lite objektivt, och gör en ny utvärdering. Kanske kommer du då att kunna jaga detta hjärnspöke på flykten... och du själv får njuta av mer frihet och bli mer frimodig. DU är DU och DU DUGER!!! Precis sådan du är!!!

Inga kommentarer: