08 september 2008

Ensam mamma på hotell

Titeln på denna blogg låter ju som en dålig reality-serie!!! Haha...
Sitter just nu på mitt hotellrum i Eskilstuna. Jag känner mig oerhört trött eter dagens utbildning. Mycket fakta har gjort anspråk på att få plats i min hjärna. Jag hoppas att utrymmet jag gett är tillräckligt för att kunskapen ska sitta kvar ett bra tag framöver. Har precis hunnit ringa hem och höra hur det är med min kära familj. Jag måste ju medge att det känns lite jobbigt att vara ifrån Levi. De andra i familjen kan jag ju prata med på telefonen men Levi är för liten för den typen av konversation. Han vill ju ha en kram av mamma. Suck! När jag pratade med Adina höll mitt hjärt på att brista. Hon berättade att hon ropade på mig, när de kom hem i eftermiddags, och ville att jag skulle ge henne välling men jag fanns inte där. Enligt Krister dock, så stämmer inte denna version till 100% men visst saknar hon mig. Andrea verkar däremot har så fullt upp med sitt skolarbete att hon knappast märker att jag inte är hemma. För David spelar det nog ingen som helst roll om jag befinner mig i Laxå eller Eskilstuna. Det är ju lika långt telefonvägen i båda fall. Undrar för övrigt om min man kommer att sakna mig? Vi får väl se! Jag kommer nog sakna honom. Jag har nämligen ett dubbelrum, vilket innebär en dubbelsäng med en tom plats bredvid mig. Förhoppningsvis kommer sömnen att kalla på mig så snabbt att jag inte märker av den tomma bädden.
Nej, nu måste jag nog sluta för denna gång. Vi är några tjejer som ska ut och käka.
Ha en skön kväll!
Cathrine

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att när man har fullt upp hemma så kan man nästan efter att få rå sig själv en stund. När man väl är ensam så är man ensam. Ännu värre var det när barnen var små. Du vet det är min "lille" som är där långt borta i höga nord. De verkar dock inte lida någon nöd och bryr sig nog inte så mycket om vi mödrar är hemma eller borta. Bara vi har det bra och mår gott.