13 september 2008

Räddad från jordens undergång!!!

Nu måste jag berätta en sak. Det var visst någon som sa att jorden skulle gå under för några dagar sedan. Men vet ni vad... jag har nog varit helt världsfrånvänd, för detta budskap hade gått mig helt förbi. Hoppas inte ni inte gått omkring och oroat er för mycket. Sådana här budskap har ingen större inverkan på mig i alla fall. Jag brukar tryggt lita på det som står i Pappa Guds bok. Där står det att hans son, Jesus, ska komma tillbaka till den här jorden en gång till och om jorden inte finns kan han inte komma tillbaka, eller hur? Men nu är det så att Gud håller hela världen i sin hand och det han en gång sagt det håller han hårt på, så Jesus måste ha en jord att stiga ned på, punkt. Sedan står det också att ingen utom Gud själv vet vilken dag och stund detta sker. Kontentan av mitt resonemang blir då; om någon säger att världen ska gå under eller att Jesus ska komma tillbaka den och den dagen eller den och den tiden, då kan du vara säker på att det inte blir just då i alla fall. Sen är det en sak till: Jesus kommer faktiskt tillbaka för att hämta hem dem som tror på honom innan jorden går under. Den stunden blir något att minnas i evigheten!!! Vilken grej! Jag längtar faktiskt!!! Fast jag har en hel del att göra innan den dagen kommer, bla berätta detta för dig som just läst det och alla andra som också behöver få veta. Enda sättet att undslippa jordens undergång är att tro på Jesus som Guds enfödde son och att han dog för att utplåna varje synd (=brott, felsteg, misslyckanden... ja orden kan vara många) som du gjort och att Gud på den tredje dagen efter att Jesus dött gör honom levande igen. Våga prova Gud, våga prova att prata med Jesus en stund och ge honom en chans att visa för dig att han faktiskt bryr sig om dig!

Vi ses imorgon igen i Himlen eller i cyberrymden!
Cathrine

Inga kommentarer: