14 september 2008

Från kyrkan till fotbollsplanen



Ja, då sitter jag framför datorn igen med huvudet fullt av tankar på vad jag ska skriva idag. Det finns mycket som "poppar" upp men jag tror att allt ska nog inte präntas ned i skriftligt format. Har varit i Pingstkyrkan på förmiddagen med maken och småbarnen. Jag var mest nere i källaren tillsammans med Adina, där söndagsskolan har sitt tillhåll. Emellanåt hörde jag ljudliga skratt från möteslokalen där uppe och förstod genast att Pastor Holger sagt något roligt igen. Jag hoppades att Krister skulle kunna referera efteråt vad som predikades. Tyvärr fick jag inte någon vidare bra uppfattning om innehållets detaljer men när jag läste Carina Nymans blog på Nerikes Allehandas hemsida gick det upp ett "liljeholmens" och en suck hittade sin väg ut genom min mun, jag hade missat en bra predikan. Nåväl, det är väl inte hela världen. Troligen spelades den in på band i vanlig ordning, så den finns ju faktiskt bevarad tilll eftervärlden och mina öron.
Förutom kyrkbesök har vi även gjort en visit på fotbollsplanen. Det är konstigt... jag är inte det minsta intresserad av fotboll, inte av idrott över huvud taget faktiskt... men när jag tittar på när min Andréa är med förvandlas jag till en hejande, stolt mamma som både tycker och tänker om vilket spel som spelas på planen. Jag till och med hoppar av förtjusning när mål görs till Laxås fördel och ger ifrån mig ljudliga suckar och nej-rop vid målinsläpp. Vad beror detta fenomen på? Moderskänslor... patriotism... omedvetna intressen...? Jag vet inte.
Nej, nu måste jag nog ta att avsluta för idag, har en del annat att pyssla med. Min näsa säger mig att Krister snart är färdig med maten. Han har lagat köttfärssås och spaghetti. Det är verkligen skönt att slippa stå vid spisen varje dag. Krister är väl inte någon mästerkock som men han är duktig på tråkig mat (=mat jag inte gillar att laga). Jag gillar att experimentera med olika ingredienser och smaker. Man skulle kunna säga att vi kompletterar varandra bra på detta område. Eller hur?

Inga kommentarer: