23 september 2008

Elefantråd

Idag känner jag mig nästan utvilad. Adina sov till halv åtta i morse och i sin säng dessutom. Levi vaknade lite tidigare men låg lugn bredvid mig i sängen. Vad ljuvligt det var att få sova så länge! Krister och Andréa var uppe mycket tidigare. De skulle iväg till jobb och praktik. Andréa praktiserar på restaurangen inne på travet i Örebro. Få se om hon kan visa upp några kökstrick här hemma någon gång. Tänk om hon skulle överraska mig och Krister med en festmåltid en helg eller kanske frukost på sängen i alla fall. Vad mysigt det vore...
Imorse när Adina vaknat satte jag på teven åt henne och det var ett barnprogram jag blev så glad över. Jag vet inte vad det heter men det var tecknat med en massa olika djur. En elefant verkade vara lärare och lärde de andra djuren en massa saker. Idag fick de lära sig om misslyckanden eller rättare sagt att inte vara rädd för att misslyckas och att aldrig ge upp. Ty förr eller senare kommer man att lära sig och lyckas. Det är ingen fara att ramla omkull bara man reser sig igen. Ett lyckat resultat föregås av en hel rad misslyckanden. Så jag vill skicka detta vidare idag till er som läser min blogg: "Kom ihåg att ta nya tag om ni misslyckas, för snart nog kommer ni att lyckas."

Lycka till!
Cathrine

Inga kommentarer: