16 november 2008

Gympa

God morgon!
Solen skiner och det ser ut att bli en vacker dag. Blåsten har avtagit och det betyder att man kan ta en promenad ute i solskenet utan att riskera att bli flintskallig eller bli träffad av något mystiskt flygande föremål. Just nu håller jag på att läsa om hur viktigt det är för vår hälsa att vara fysiskt aktiva. Det motverkar en hel rad olika sjukdomar, såsom typ 2-diabetes, benskörhet, hjärt- och kärlsjukdomar, depressioner. det främjar vår balans och stabilitet och på så sätt ramlar vi inte omkull lika lätt. Ja, det här visste ni kanske redan, men ändå... Jag får så mycket idéer i huvudet vad man skulle kunna göra tillsammans för att komma igång lite bättre. Det är ju faktiskt roligt att göra saker tillsammans med andra ibland. Jag tycker ju förvisso om att ta promenader alldeles själv, för då tänker jag så bra och huvudet rensas på en massa onödigt. Hårddisken defragmenteras skulle man kunna säga. Jag har ju inte varit den allra bästa personen på att hålla igång. Tyvärr! Jag tror att det är många som tänker liksom jag har gjort under många år, att det skulle vara pinsamt att ställa sig på ett aerobics- eller stepup-pass. Alla skulle titta på mig och undra varför jag var där eller ännu värre kanske de skulle tycka och prata sins emellan om att jag verkligen behövde det så dålig kondition som jag har. Hur som helst utanförskap skrämmer många och så gott som alla vill inte sticka ut i mängden för mycket. Vill man någon gång sticka ut i mängden, så är det för att visa att man duger något till och inte för att man är urusel eller dålig på något.
Nu vet inte jag hela utbudet på kommunens idrottsarena. Jag har väl aldrig brytt mig speciellt mycket om det heller. Men kanske jag skulle göra slag i saken och uppsöka någon aktivitet. Kanske finns det en som passar mig?

Jag tänkte lägga in en teckand bild på några som gympar men istället hittade jag denna. Ganska kul faktisk och väldigt äcklig. Men vig är han!
"Norges vigaste man, kröp in i arslet och försvann!"

Inga kommentarer: