13 november 2008

Du är en ovärderlig skatt!

Jag är i full gång med mina studier. Mycket intressant läsning och jag får hur mycket idéer som helst till mitt företag "Din Syster" (se länk till höger). Jag skriver ner så gott som alla tankar jag får i en annan blogg, som bara jag kan läsa. Det är så lätt att jag glömmer annars och så sitter jag där och undrar vad det var för en bra idé jag fick. Det vore ju mer än beklagansvärt! Jag önskar dock att jag hade en kompanjon som har samma vision som jag. Det är så nyttigt att vara fler än en. Jag skulle då kunna bolla lite idéer och tankar. Vi skulle kunna lägga upp en strategi tillsammans och jag tror faktiskt att arbetet skulle koma igång lite snabbare då. Samtidigt är det faktiskt roligt att få skapa något alldeles nytt på egen hand. Det ligger en hel del av tillfredsställelse i det och inte minst en del av självförverkligande.

Nu är ju inte hela min identitet "Din Syster". Jag har ju ett liv utan företaget också. Främst sitter min identitet i min tro. Mitt liv började ju faktiskt därför att Gud ville ha mig. Det är väldigt skönt att veta. Trots strulig barndom, där jag ibland ifrågasatt om jag verkligen var önskad, kan jag nöjd och glad konstatera att även om mamma och pappa nu mot förmodan ångrade mig så ville ändå levande Gud ha mig. Jag har ett människovärde som sträcker sig bortom mänskligheten och in i Guds kärleksfulla armar. Det är så skönt att ha basen i min identitet i den förvissningen. Detta enorma människovärde som Gud gett mig, har han också gett till dig! Oavsett om du tror på honom eller inte, oavsett om du känner att du är värdefull eller inte, oavsett om du känner dig misslyckad eller inte, så har Gud satt en prislapp på dig, en etikett där det står "en ovärderlig skatt". Detta betyder att du är så högt älskad av honom att Jesus, hans enfödde son fick i uppdrag att ta dina misslyckanden, dina fel, dina brister, din synd på sig och dö i ditt ställe. Allt detta bara för att Gud älskar dig och vill rädda dig från att gå evigt förlorad. Han vill att du ska tillbringa en hel evighet med dig. För honom räcker det inte med att umgås med dig en fjuttig tid som ett mänskligt liv varar. Nej, han älskar dig så mycket att han vill ha dig i sin närhet för all tid och evighet. Dock är han en gentleman och inviterar dig till en gemenskap med honom. Han väntar på ditt svar och det är din vilja som styr om en relation er emellan ska uppstå eller inte. En bra bild är att Gud ger dig en present (ett evigt liv med honom genom Jesus försoningverk när han dog och uppstod från de döda) och det blir inte ditt förrän du tar emot det, Jesus alltså.

Ja, nu har jag skrivit en hel del idag. Jag hade bara tänkt skriva en liten hälsning till er men som ni förstår ligger min tro mig så varmt om hjärtat att orden bara bubblar fram när jag väl börjar formulera dem.

Ha en skön och underbar dag!
"Din Syster" Cathrine

Inga kommentarer: