07 november 2008

Dina ord väger!

Hej och hå, skolkarusellen är igång igen. Läste på NA om nya protester om omorganiseringen. Mycket kloka ord har sagts men det viktigaste kvarstår dock. HUR FÅR VI FOLK ATT STANNA KVAR I VÅR KOMMUN OCH HUR FÅR VI FOLK ATT FLYTTA HIT? Laxå är en plats som Gud utvalt att blomstra. Jag vill ge detta hopp till er alla som läser min blogg. Även om ni kanske inte tror på Gud så vill jag ändå ingjuta hopp i era själar. Jag tror på Gud, jag tror på att det han säger det menar han. Nu kanske du undrar hur jag kan veta vad han vill? Egentligen är det inte så svårt. Gud är en god Gud och han vill det bästa för oss. I Bibeln, som jag tror är fullkomligt sann, står det om sådd och skörd. "Det vi sår får vi också skörda" heter det ju. Om du sår morötter kommer det ju inte upp palsternacka, eller hur? Likadant är det med våra ord. Med vår mun sprider vi ut säd, antingen god eller dålig. Med vår mun kan vi alltså välja att tala goda och uppmuntrande ord, som för goda resultat med sig. Eller nedbrytande och dåliga ord, som för med sig missmod och uppgivenhet. Vad jag alltså vill säga är att vi med vår mun kan börja tala gott om Laxå kommun. Jag är väl medveten om att allt inte är gott och positivt som händer men vi behöver inte stanna vid att fokusera på det negativa. Istället kan vi lyfta upp vår blick för att se på det som finns i vår närhet som faktiskt är bra och tala gott om det. Om du inte tror på det jag här vill säga, skulle jag vilja uppmuntra dig med att prova detta ett tag. Börja i din närhet. Fokusera på det positiva och försök att hålla inne med de negativa tankarna och tala endast ut det som är positivt och uppmuntrande. Vill du testa detta eller...? Vågar du vara den som för Laxå ett steg närmare framgång? Du måste väl ändå hålla med om att det är bra mycket roligare att få höra glada nyheter än dåliga och uppmuntran är mycket skönare än isande kritik.

Inga kommentarer: