28 februari 2009

Sol, snö, pulka och jobb

Vilket underbart väder det är idag. Just nu väntar Krister och jag på att de små barnen ska vakna efter sin ljuva middagslur. Vi tänkte ta en tur ute i naturen på den snöklädda marken. Pulkan kanske får användas en del idag. Medan jag skjutsade "stordottern" till Örebro och Behrns Arena, packade Krister iordning lite matsäck. Det är väl bäst att passa på att njuta av det lilla som är kvar av vintern. Inte för att jag tycker illa om våren men när det är sådana här soliga vinterdagar kan man inte bli annat än glad över att få bo på en plats där alla fyra olika årstiderna får upplevas på detta sätt. Däremot får jag väl lov att erkänna att varje dag känner jag inte så här. Många är de dagarna jag skulle vilja bo i ett land med en mycket högre medeltemperatur än vad Sverige erbjuder.
Efter denna tur väntar arbete och idel arbete för mig. Skolan har jag inte gett tillräckligt med tid och nu börjar inlämningsuppgifter och examinationsuppgiften knacka på dörren... eller rättare sagt BULTA på dörren. Jag antar att om jag inte börjar ta itu med detta går nog dörren sönder och det vill jag inte. På måndag har jag även ett nytt kurstillfälle som väntar, som också behöver en del omsorg från min sida i form av förberedelser. Så istället för att anamma strutsmentaliteten som jag hittills gjort ikläder jag mig nu en tjurfäktares egenskaper och "tar tjuren vid hornen" och sätter igång med att bocka av från "att-göra-listan". Det brukar ju faktiskt kännas riktigt behagligt efteråt.

Inga kommentarer: