09 mars 2009

Munchen...

Ja, då har jag sett till att min son kommit i bilen för att ta sig till tåget som tar honom till bussen som går till flygplanet som flyger till Munchen. Suck... Ibland tror jag att vara ute i sista minuten är en slags sport ungdomar har för sig. Undrar om de vet vad de utsätter ett modershjärta för?! Jaja, nu sitter han väl på Swebus i alla fall. Han ska tillbringa fyra veckor i Munchen för att göra sin praktik. Spännande... Vi andra får harva på i vardagens lunk. Ja, lite avundsjuk är jag nog och Andréa är det definitivt! Småbarnen bryr sig inte för de vet ju inte vad de går miste om. Dessutom har ju de en otrolig förmåga att leva i nuet och njuta av det. Vi borde lära oss mer av dem. Vad Krister tycker och tänker vet jag inte. Han lunkar på som vanligt och har fullt upp med både ditt och datt.
Idag är Krister pappaledig och jag har min "Din Syster-dag". Morgonen startar med förberedelser för kvällens kurs. Sedan har jag ett möte inbokat och eftermiddagen är vikt åt planering. Åh, vad jag önskar att jag hade mer tid till att bygga upp mitt företag. Kanske tiden skulle finnas om jag hade någon slags finansiering för att ta ledigt för att jobba med min firma. Det är verkligen svårt innan man fått snurr på företaget.
På tordag och fredag är det dags för Universitetet igen. Tyvärr har jag inte hunnit med det jag föresatt mig att göra. Det känns inget vidare bra... men det är bara och bita ihop och inse att jag gjort mitt bästa under rådande omständigheter.

Inga kommentarer: