14 februari 2009

Lokalfrågan är löst!

Hej alla glada vänner i cyberrymden!

Jag har precis tagit mig lite kvällsmat och kände för att sätta mig en stund framför datorn för att sammanfatta min dag.

Idag är det måndag. Jag har haft en "Din Syster-dag", vilket innebär att Krister är pappaledig och jag jobbar med mitt företag. Jag har varit på hembesök på förmiddagen, förberett min första lektion i kursen "Övervikt handlar om känslor" och jag har FÅTT TAG PÅ EN LOKAL!!! Hallelujamoment!!! Jag hyr ett möblerat rum på Hemgården. Det känns så skönt att det ordnat sig. Nu kan jag börja ta emot mina patienter/kunder på en egen mottagning. Fantastiskt! Kvällen har jag tillbringat på Kunskapens hus i Laxå, där jag höll den första lektionen i Stahremetoden. Jättekul och inspirerande! Ser redan fram emot nästa vecka när nästa träff är.

I skolan är vi ju inne i ämnet stress och stresshantering samt mental träning. Vi har en hemuppgift som består i att under 15 tillfällen lyssna på en avslappnings-CD och i samband med det föra lite av en dagbok hur vi går tillväga och upplever detta. Idag kände jag verkligen hur stressen lyfte mig till en nästan olidlig nivå och jag kände mig i otroligt stort behov av att kunna slappna av. Jag tog då min bärbara CD-spelare och lommade iväg till sovrummet för en stunds avslappning. Om jag var trött eller inte vet jag inte men slappna av kunde jag i alla fall. Det var så skönt!!!

Jag ska nog inreda mitt nya kontor med en vilfåtölj tror jag... eller kanske ha en ihoprullad tunn madrass i garderoben att ta till vid behov. Fåtöljen kan jag dock använda till läsfåtölj också. Jag gissar att en hel del av mitt skolarbete kommer jag att utföra i min nya lokal. Det är liksom lite lättare att komma till ro utan hög tonårsmusik, barnskrik och manstjatter. Det som annars tar 3 timmar för att studera hemma kommer nog bara att ta halva tiden där. Bra investering tycker jag och jag tror att hela familjen mår bättre av att jag fokuserar på en sak i taget. Att prioritera kvalitetstid är viktigt för oss just nu!

Vi ses igen!
Cathrine

Inga kommentarer: