08 februari 2009

Ordförande i Kristdemokraterna...

Nu har jag påbörjat ett nytt äventyr igen!!! Skämt åsido... men det jag nu har gett mig in på är lite av ett nytt område ändå. Igår blev jag vald till ordförande för Kristdemokraternas lokalavdelning i Laxå. Jag har ju skrivit lite politiskt här på bloggen förut och det kommer nog att bli lite mer nu. Politiken har fångat mitt intresse under lång tid tillbaka. I början av 90-talet anmälde jag mitt intresse till Paul Alm att bli medlem i partiet. Jag har stått med på vallistorna sedan dess och även suttit med i BUN (Bildnings- och ungdomsnämnden). Nu går jag in i styrelsearbetet med stor förväntan på framtiden och på mina medarbetare (som är långt mer erfarna än mig). Tillsammans ska vi försöka att göra Kristdemokraterna i Laxå starkare.
Nog om detta nu. Nu ska jag ta en filmkväll med Beck och hans vänner. Gunvald Larsson är ju en riktig stjärna!!!

Inga kommentarer: