01 december 2008

Hej på er!

Det var ett tag sedan jag skrev. Jag har haft lite annat att göra och valt att lägga bloggskrivandet åt sidan. Tiden räcker liksom inte riktigt till allt som jag vill göra. Var sak har sin tid och jag får lära mig att ta en sak i taget. Förra veckan hade jag fullt upp med skolarbete och torsdag och fredag var jag även inne på skolan. Det var kul. Jag fick veta resultatet på examinationsuppgiften på förra delkursen. Vi skulle skriva en projektplan och jag fick VG på den. Det känns mycket tillfredsställande och kommentarerna från vår lärare är mycket lärorika. Så nu stundas det ännu mer skolarbete. I mitten av januari skall ett PM lämnas in och tre andra seminarier väntas innan dess. Nästa delkurs ska handla om stress och stresshantering. Det blir riktigt spännande. Kursen som pågår nu handlar om livsstil och levnadsvillkor. Området är mycket mer komplext än vad jag kunnat föreställa mig. Jag känner att hela denna kurs har och kommer att ge mig mycket kött på benen för arbetet i mitt företag "Din Syster".

I lördags bjöd jag med min underbara syster till Liseberg på julmarknad. Hon fick detta som fördelsedagspresent. Vi hade en jättetrevlig dag med varandra. Inga barn eller gubbar som stojade omkring oss utan vi fick rå oss själva och rå om varandra. Underbart! Jag hittade en del nytt julpynt. En adventskalender, glasänglar, en julkrubba i form av en julgranskula och lappländskt bröd inköptes. I regnet gick syrran och jag och bara mös under de ljusbeklädda träden. Så oerhört vackert det var! Vi åkte upp i Lisebergstornet och synen av området var helt magnifik.


Igår var det julskyltning i Laxå och mycket folk ute på gatorna här också. Dock inte samma trängsel som på Liseberg men i alla fall fler människor än vanligt vågade sig ut denna dag. Det gillar jag. Jag vill att Laxå ska sjuda av liv, både på gator och torg. Ett levande Laxå!!! En nyhet för i år var den ekumeniska kören som stod lite här och där och sjöng in julen åt oss. Underbart vackert! Tack för detta ni "körare"!
----
Vi ses igen!

Och snälla ni - GLÖM INTE tävlingen! Se föregående blogginlägg.

Inga kommentarer: