24 december 2008

Hello again!

Ja, då har det åter gått en tid mellan blogginläggen. Men vem klagar... mitt i julruschen har vi väl alla häcken full med stök och bök så det räcker och blir över! Har idag ägnat dagen åt att handla de sista julklapparna i ett för tillfället överbefolkat Örebro. Parkeringshusen fullkomligt exploderade av galna shoppingsugna dårar som sökte en plats med både ljus, lykta och med livet som insats... nja i alla fall billacken som insats. Jag lyckades hitta en liten nätt plats längst ner och längst in i parkeringshuset under Krämaren. Med nöd och näppe klarade jag av att få ut min lille son utan att förstöra lacken på bilen bredvid (och på vår egen... det var nog Krister glad över). Sedan upp genom hissen och ut i folkvimlet med två barnvagnar, två tonåringar och en gubbe!!! Suck... Ja, livet är som sagt var fullt av oväntade utmaningar. Paket inhandlades eller åtminstone innehållet i dem, inslagningen skedde desvärre först hemma på sena kvällen. Mat intogs på det berömda folkkära McDonalds. Nyttigt - nej. Gott - duger väl. Smidigt - smidigast i dag i alla fall. Adina var i alla fall glad, hon gick därifrån med en blå Dinosaurie. Efter ett tag tröttnade nästan hela familjen på det hela och vi skildes åt. David och jag stannade kvar och resterande av familjen vände hemöver med en liten avstickare till Mariebergs köpcentrum. David drog iväg med mig till en musikaffär för att testa ett nytt piano och jag drog med honom för att leta efter en ny jacka/kappa till mig. Det hela sluatade med att jag kammade noll medan han kom hem snygg som bara den!!!
Nej! Nu blöder mina ögon av trötthet och mina antikrypbenstabletter slår snart till så det är bäst att lägga sig i sängen innan huvudet faller ner i tangentbordet och orsakar ett enda stort ERROR i sömnens tecken!!!

Godnatt mina vänner!!!
Cathrine

Inga kommentarer: