14 januari 2009

Sömnsjuka eller...?

Ibland undrar jag hur trött en människa kan bli egentligen? Härom dagen satt jag vid datorn för att läsa och skriva min examinationsuppgift och efter en stund upptäcker jag att jag somnat. Tillbakalutad i kontorsstolen, halvgapande och drömmande vaknar jag efter ett litet tag av att munnen var torr som fnöske och tungan hängde långt bak i svalget. Troligen skrek väl småbarnen så Krister hade väl inte en chans att höra ifall jag snarkade. Annars hade han nog väckt mig eller kommit in till kontoret och undrat vad det var för oväsen.

I morse var det samma visa igen. Ögonen gick knappt att få upp och när ögonlocken väl hade särat på sig var omgivningen förskräckligt suddig och förblev så ett bra tag. Adina ville ha sällskap för hon vaknar minsann pigg!!! Jag slängde ner mig på soffan en stund medan hon tittade på Playhouse Disney. Naturligtvis somande jag. Sedan var jag ju tvungen att vakna igen med samma tunga ögonlock och suddig syn men nu var jag även yr och matt. Frukost ja... Kanske det skulle vara en idé att prova. Innan detta var möjligt fick jag börja röja på bänken och torka av köksbordet som vanligt... Nåja, lite fil fick jag i mig i alla fall, plus ett glas C-vitamin och vitaminpiller.

Du undrar om jag är piggare nu?..... Under detta inlägg har jag nog gäspat lika många gånger jag satt punkt. Så svaret får nog bli nej.

Nej, nu behöver jag rycka upp mig lite. Det duger inte detta här. Antingen får jag ta en liten tuplur eller en kopp kaffe, kanske två till och med. Eller varför inte sova och vakna och då ta lite kaffe?! Det största problemet är att JAG VILL INTE VARA TRÖTT! och JAG HAR INTE LUST ATT SOVA! JAG VILL GÖRA ANDRA SAKER SOM JAG INTE HINNER MED NÄR BARNEN ÄR VAKNA!

Sov Gott!
Cathrine

Inga kommentarer: