02 februari 2010

Uppdateringarnas tid

Hej alla vänner!
Upptäckte att jag fortfarande var 39 år enligt denna blogg. Trevligt i och för sig men jag vill ju inte bli tagen för en lögnare så det är väl bäst att krypa till korset och bekänna att jag har fyllt mina 40. Så nu är det dags för mig att börja leva livet... för visst är det väl så att livet börjar efter 40?! Nåväl, för att vara riktigt ärlig... JAG HAR INGEN ÅLDERSNOJA!!! Bara så att ni vet och jag menar faktiskt det. Jag tycker faktiskt att det är skönt att ha några års livserfarenhet bakom mig och från botten av mitt hjärta är jag innerligt glad över att inte vara tonåring. Usch vad jobbigt det var när hormonerna hoppade upp och ner och gjorde mig som den värsta studsbollen i humöret! Jag kan inte för mitt liv tro att klimakteriet kan var så. Jag har ju förstått att så kallade vallningar är i princip ofrånkomliga, man märker ju på andra underbara kvinnor som befinner sig ca 10 år + från min ålder att dörren åker lätt upp trots 15 minusgrader ute och de är fortfarande varma! Helt otroligt. Jag förstår i alla fall då att jag inte har drabbats av denna åkomma i förtid. Den sista tiden har jag frysit konstant, oavsett 3 minus, 25 minus eller 21 plus inne. Det finns väl en del andra tecken på att jag fortfarande är fertil.
Nej, nu måste jag jobba lite; ska skriva ett litet PM om vad min föreläsning innehåller i korta drag. Sedan ska jag skicka ut det till blivande kunder.

Ha en underbart skön dag alla 40+ och 40- oavsett klimakteriebesvär eller ej!
Cathrine

1 kommentar:

Eva S sa...

Ja du, det där med ålder!?
Jag är väll där då +10,15 år. Det är varm och det är kallt. Jag som alltid velat ha extrafiltar när jag sover kunde nog sova med öppet fönster året om nu. Utan extrafiltar. Humöret kan minsann svänga det också men som tur är har jag klarat mig ganska så bra på den fronten. Hoppas du har det bra.